Niinu oli taas tehnyt loistavan radan. Grim kaarsi ja puomia ei mene kunnolla alas kun vastassa oli väliseinä, tämän kanssa täytyy sit vissiin elää :o/  Menin Sin´llä pätkissä 55 cm rimoilla, oikein hvyin täytyy sanoa. Ihan lopuksi menin ottamaan smurffilla vielä pujottelua toiselle puolelle (olivat lopettaneet siellä). Pari kertaa putkesta 90 asteen avokulmasta niin että minä ulkopuolella, oikein molemmilla kerroilla :o))

Samu tuli lauantaina kotiin mummilasta :o) Illalla meni Lukakselle ja minä Keravalle toko-treeneihin. Oltiin Rannikon Timon ryhmässä, siinä oli myös Kit ja Saga.  Muut menivät tosi upeasti, minähän tosiaan en ole saanut opetettua Sin´lle juuri mitään. Yritin nyt opettaa uutta seuraamismenetelmää,  en saanut kättä pysymään oikeassa paikassa lahkeen sivusaumassa kiinni, pitää harjoitella. En muutenkaan osannut tehdä juuri mitään oikein :o/ Grimillä meni sitten oikein hvyin. Ruudusta vaan juoksi läpi, odotin että korjaa oikeaan paikkaan, päätti kuitenkin tulla takaisin minun luo. Ensiksi harmitti kun en päässyt lainkaan kehumaan, mutta toisella kerrralla menikin heti oikein, ehkä olikin sit hyvä näin :o) Koirat olivat molemmat hyviä siihen nähden mitä niille on opetettu ja treenattu. Minä taas olin surkea, toivon että sain masennukseni peitettyä Sin´ltä, koska hän yritti parhaansa.

Tämä treeni pisti minut miettimään miten itse annan palautetta koulutettavilleni. Täytyy myöntää että välillä varmasti lipsahtaa suustani , voi ei, ei sinne - koira parka yms. omsta mielestäni sanon neuvoen, enkä todellakaan tarkoita pahaa,  toisaalta en voi olla varma miten koulutettava sen kokee.. Varsinkin tutuille/puolitutuille on usein huumorilla höystettyä tiukkaa palautetta. Jotkut asiat jotka ovat itselle itsestään selviä, voivat ja on varmaankin monelle aivan uutta, yritän muistaa ottaa tämän huomioon, silläkin kustannuksella että joidenkin mielestä jankkaa samaa tuttua asiaa. Sitten täytyisi muistaa että sekä koira että ihminen oppii parahaiten kannustamalla eikä lannistamalla. Tajusin että jos koko ajan tulee sellainen fiilis että ei itse osaa mitään, masentuu ja koirahan sen huomaa ja luulee että johtuu siitä :o/

Noora lupasi laittaa viimesen kurssin osallistujille kyselyn , todella toivon että laittaisivat rehellisesti palautetta koska olen varma että minulla on tässä betrattavaa.

Sunnuntaina olin kouluttamassa borderterrieitä. Taas monta sairaan nopeaa ja taitavaa paria. Nyt kun tertut (terrierit) ovat hiljaa odottaessan on ilo koluttaa heitä :o) Tein saman radan jälkeenpäin omilla ja hyvin meni :o)